İÇERİK BAZLI SİTE İÇİ SEO TEKNİKLERİ

GÜNCEL SEO TEKNİKLERİ - SEO TEKNİKLERİ - SİTE OPTİMİZASYON
Site içi SEO TEKNİKLERİ? Bunun temel sebebi; insan kontrolünde olan bir olgu oluşudur. Peki site içi SEO demek ne demek; site içi SEO, tasarım bazlı ve içerik bazlı olarak ikiye ayrılmaktadır. Bu makalenin konusu ?içerik bazlı? olarak yapabileceklerimizdir.

Sitelerimiz için içerik oluştururken dikkat etmemiz gereken en önemli şeyin başında  içeriğin benzersiz olmasıdır. Googleın içeriğe verdiği önemin artması sonucu Blackhat SEOcular (Suistimalci SEOcular) bot adı verdikleri özel programlar yazdırıp,internetteki içeriği kendi sitelerine çekiyorlardı. Böylece kolay bir şekilde ziyaretçi çekebilecek potansiyele ulaşıyorlardı ve tabiri yerindeyse çöplük siteler (scraper site)oluşturuyorlardı. Tasarım açısından ve içerik kalitesi açısından da yetersiz olan bu siteler kısa sürede Googleın dikkatini çekmeyi başardı ve bunun karşısındada özgün içerik denen kavram ortaya çıkmış oldu. Bundan böyle SEO Dünyasında sıklıkla adı geçen bir kavram haline gelmiştir. 
Peki Google özgün içeriği nasıl tespit edip bliyor ve buluyor? Biliyoruz ki; Google internetteki içeriği tararken Google Bot adında bir yazılım kullanıyor. Bu yazılım link ağları üzerinde adeta ışık hızında hareket ederek her siteden verileri çekip veritabanına ekleyebiliyor. Bu noktada çekmiş olduğu içerikleri karşılaştırırken özgün içerik olup olmadığını belirtiyor. Bunu çok basit bir şekilde yapabiliyor yani.
Peki ya birisi içeriğimi benden önce alıp,Googlea gösterirse ne olacak? İşte bu noktada karmaşa başlıyor. Çoğu kişi özgün içeriğin paragraf bazlı olduğunu düşünüyor,bir kısmı da cümle bazlı olduğunu düşünüyor. Kimisi içeriğin tamamını çalıyor, kimisi bir kısmını çalıp değiştirebiliyor.
Peki biz; içeriğin özgün olup olmadığını nasıl anlarız ? En basit şekilde; içerikten rastgele alınmış bir parçayı Googleda arayarak… Örneğin yukarıda kullanmış olduğum Peki Google özgün içeriği nasıl belirliyor?Cümlesini başına ve sonuna tırnak koyarak aradığımda bir sonuç çıkmıyorsa içeriğim özgün demektir. Bunu içerik hırsızlığını denetlemek için kullanabiliyoruz. Ancak denetlemenin dışında; önlem almamız da gerekebilecektir
İçerik bazlı SEO Tekniklerine geri dönecek olursak; şöyle bir varsayım üzerinden gidebiliriz,biz buna Google gibi düşünmek diyebiliriz kısaca. Basit bir web sayfası düşünelim. Google bunun gibi milyarlarcasını bünyesinde barındırıyor. Bu sayfanın tamamiyle ne anlattığını nasıl analiz edebilir ? İşte bizim bakış açımız da bu şekilde olmalıdır. Kendimizi Googleın yerine koyarak düşüneceğiz kısaca ve özetle.
Bir web sitesinin içeriğini bir gazete sayfasına benzetebiliriz. Bir gazete sayfasını açtınız ve 10 saniye içerisinde içinde neler yazdığını ve neyi anlattığını öğrenmeniz gerekiyor. Yapabileceklerimiz nelerdir ? İlk olarak başlığı okuruz değilmi? İşte bu yaklaşımla elde ettiğimiz ilk SEO Tekniği; Başlıklandırma. Peki başlıklandırmayı ele aldığımızda nelere dikkat ederiz ? İlk olarak içeriği direkt ulaştıran manşeti yani en büyük başlığı inceleriz. Bu da demek oluyor ki; Google en büyük punto ile yazılmış olan yazıya çok önem veriyor.  Böylece içerik hakkında bir bakış açısı edinebiliriz.
Bunun dışında bizim makalelerimizde de olduğu üzere kaliteli her içerikte; kalın ve italik yer yer ise renkli bölümler bulunmaktadır. Bunları dergi sayfalarında da sıklıkla görebilirsiniz. Bir dergi editörü; ziyaretçinindikkatini çekmesini istediği bölümleri dergi sayfası üzerinde kalın olarak belirtir. Bir webmaster da bunu yapmaktadır. Google bu veriyi göz önüne alarak her zaman kalın,italik ve renkli olarak belirtilen yerlere dikkat eder. Biz de; site içeriğinde fazla abartmamak koşulu ile hedef kelimelerimizi vurgulayabiliriz.
Gazete sayfası mantığına geri dönelim. Her zaman bir haberi ya da makaleyi okurken ilk paragrafı veya en azından ilk bir kaç kelimeyi inceleriz ve yazının geri kalanı hakkında fikir edinip okumayı değip değmediğine karar veririz. Aynı mantık SEO üzerinde de işliyor. tagı; yani HTML dili üzerinde sitenin içeriğinin başladığı yerden itibaren, içerik niteliği taşıyan(kodlar hariç) ilk 25 kelime çok büyük önem taşır. Bu noktada ilk 25 kelimeyi çok iyi belirlemeli ve mutlaka hedef kelimenizi burada geçirmelisiniz.
Gazete sayfası mantığına son kez döndüğümüzde;ilgili resimleri sıklıkla incelediğimizi fark etmişsinizdir. Bir gazete haberi okurken ilk göz attıklarımız başlık ve sözkonusu haberin resmidir. Peki bu bilgiyi SEO üzerinde nasıl kullanabilirsiniz ? Malumunuz Google Bot adı verilen şey bir bilgisayar yazılımı ve asla insandan daha zeki ve fonksiyonel olamaz. Çünkü o bir insan yapımı. Bu hususta en önemli eksiği de resimleri okuyamaması ve onları anlamlandıramamasıdır. Yani Google Bot kördür. Biz ona;resimlerimizin ne içerdiğini ve ne anlattığını öğretmeliyiz. Bir resmi,bir site içerisinde göstermek istediğimizde; kodunu kullanırız. ?SEO kodunu kullandığımızda; kalın olarak belirtilen kısmı incelediğinizde siz de görebilirsiniz ki; resmin ne ile ilişkili olduğunu anlatan kısmı ?alt? tagı ile ifade edebiliyoruz. Bir tasarımcı değilseniz veya HTML bilginiz yoksa bu size oldukça karmaşık gelebilir. Bu yüzden bu kısmı atlayabilirsiniz J
Son olarak dikkat edeceğimiz anahtar kelime yoğunluğu?dur. İnternetten kolayca edinebileceğiniz ?SEO Quake? eklentisinin ?Keyword Density? özelliği ile basit bir şekilde kelime yoğunluğu analizi yapabilirsiniz.
Örnek olarak; seoteknikleri.com ?u ele alalım. ?SEO Quake? yükleyerek özelleştirdiğim Firefox tarayıcısını açıyorum ve adres çubuğuna sitemi yazıp giriş yapıyorum.
Resimde görüldüğü gibi density kısmını tıklayarak; sitemle ilgili oldukça geniş bir rapora ulaştım. Şu an karşımda tekli kelimelerin analizini görüyorum.
Gördüğünüz üzere sitemizde en sık kullanılan kelime ?SEO? olmakla beraber türevlerinden olan?Google? kelimesinin de sıklıkla geçtiğini görüyoruz. Tabii ki Google?ın analizi bununla sınırlı kalmıyor. Çünkü Google tüm sayfaların içinde bulunduğu bir havuzu ele alarak sitenizin kelime yoğunluğunu değerlendiriyor ve; ?Bu sitede en çok SEO ve Google kelimeleri kullanılıyor. Genel olarak tüm sayfalarda da durum bu şekilde,ben bu sitenin içeriğinin bu olduğunu anladım ve SEO ile ilgili aramalarda üst sıraya çıkarmalıyım? mantığını kullanarak sitemizi üst sıraya çıkarıyor.
GÜNCEL SEO TEKNİKLERİ İÇİN TIKLAYINIZ....!
KAYNAK:
http://www.seoteknikleri.com/icerik-bazli-site-ici-seo-teknikleri.html  

Hiç yorum yok: